Załącznik nr 1
/WZÓR/ Załącznik do rozporządzenia Ministra
Sprawiedliwości
z dnia 20 grudnia
2022 r. (Dz. U. poz. 2791)
|
||||||||||||||||
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 6
kwietnia 1984 r. o fundacjach (Dz.U. 2020 r. poz. 2167 oraz z 2022 r. poz. 2185) |
||||||||||||||||
Ø Sprawozdawca wypełnia tylko przeznaczone
dla niego białe pola; Ø We wszystkich polach, w których nie będą
wpisane odpowiednie informacje, należy wstawić pojedynczy znak myślnika (–); Ø Pola wyboru należy uzupełnić przez
wstawienie pojedynczego znaku X.
|
||||||||||||||||
Nazwa organu sprawującego nadzór: Minister Zdrowia |
||||||||||||||||
I. Dane fundacji |
||||||||||||||||
1. Nazwa fundacji |
Fundacja
Człowiek taki jak TY |
|||||||||||||||
2. Adres siedziby i dane kontaktowe |
1. Kraj: Polska |
2. Województwo: podkarpackie |
3. Powiat: rzeszowski |
|||||||||||||
4. Gmina: Głogów Małopolski |
5. Ulica: Reymonta |
6. Nr domu: 8 |
||||||||||||||
7. Nr lokalu:
|
8. Miejscowość: Głogów Małopolski |
9. Kod pocztowy: 36-060 |
||||||||||||||
10. Nr telefonu
(fakultatywne): 693057766 |
11. Adres poczty elektronicznej: fundacjaczlowiektakijakty@gmail.com |
12. Nr faksu
(fakultatywne):
|
||||||||||||||
13. Adres do
korespondencji (jeżeli jest inny niż adres siedziby):
|
||||||||||||||||
14. Adres strony
internetowej (jeżeli fundacja posiada stronę www) |
||||||||||||||||
3. Nr REGON: |
520538783 |
4. Data wpisu do KRS: |
26.11.2021 |
5. Nr KRS: |
0000933394 |
|||||||||||
6. Dane członków zarządu fundacji / dane
likwidatora (według aktualnego wpisu w KRS) |
Imię i nazwisko |
Funkcja |
||||||||||||||
Cecylia Buczko |
Prezes Zarządu |
|||||||||||||||
7. Numer NIP fundacji |
5170421045 |
|||||||||||||||
8. Wszystkie cele statutowe fundacji |
Celem
Fundacji jest działalność na rzecz i w zakresie: 1. Wyrównywania
szans społecznych, zawodowych i socjalnych oraz pomoc w leczeniu dla ludzi
odróżniających się od ogółu społeczeństwa (tacy jak: ludzie ze spektrum
autyzmu, cudzoziemcy, o innym kolorze skóry, innego wyznania niż katolickie,
niepełnosprawni, upośledzeni fizycznie i umysłowo) i ich rodzin. 2. Ratowania
życia i zdrowia ludzi chorych. 3. Niesienia
pomocy osobom niepełnosprawnym i potrzebującym. 4. Organizowanie czasu
wolnego osobom niepełnosprawnym. 5. Ochrony
i promocji zdrowia dzieci i dorosłych. 6.
Pomocy społecznej, w tym
pomocy osobom z autyzmem i ich rodzinom, umożliwiającej przezwyciężenie
trudnych sytuacji życiowych i wyrównywanie szans dla tych osób. 7.
Pomocy społecznej dzieciom
i dorosłym z problemami socjalnymi. 8.
Tworzenie warunków dla
prawidłowego rozwoju dzieci i dorosłych, w szczególności osób z autyzmem
w ich najbliższym środowisku – domowym, w miejscu zamieszkania,
przedszkolnym, szkolnym. 9.
Wspierania działań mających
na celu rehabilitację i terapię pedagogiczną, psychologiczną, logopedyczną
dzieci, młodzieży i dorosłych. 10.
Realizacji zadań w zakresie
rozwijania zainteresowań dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w obszarze
edukacji i nauki. 11.
Realizacji zadań w zakresie
pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej
oraz wyrównywania szans życiowych tych osób. 12.
Udzielania pomocy, integracji i aktywizacji obcokrajowców oraz
Polaków i osób polskiego pochodzenia przebywających w Polsce lub planujących
przyjazd do Polski. 13.
Budowaniu otwartego społeczeństwa poprzez upowszechnianie wiedzy
o krajach i kulturach świata, promocja i wspieranie dialogu międzykulturowego
i międzyreligijnego oraz przeciwdziałanie uprzedzeniom i dyskryminacji. 14.
Wspieraniu rozwoju systemu integracji społecznej w Polsce w tym
integracji uchodźców i imigrantów. 16.
Wspieranie rozwoju zawodowego ludzi w każdym wieku, niezależnie
od ich narodowości i kraju zamieszkania.
|
|||||||||||||||
II. Charakterystyka działalności
fundacji w okresie sprawozdawczym (dane
odnoszą się do faktycznie wykonywanej działalności w roku sprawozdawczym) |
||||||||||||||||
1. Zasady, formy i zakres działalności statutowej z
podaniem realizacji celów statutowych |
||||||||||||||||
W roku 2022 r. Fundacja kontynuowała
działalność z poprzedniego roku w zakresie pomocy podopiecznym w uzyskaniu
pomocy medycznej oraz załatwieniu spraw w urzędach i instytucjach,
tłumaczenia oraz doradztwa. Prowadziliśmy również aktywizację młodzieży
pracującej w wolontariacie poprzez organizowanie im czasu wolnego. Działania
te były prowadzone w ramach nieodpłatnej działalności pp.
Prowadziliśmy również działalność odpłatną
pożytku publicznego prowadząc działalność kulturową, więc warsztaty dla
dzieci i młodzieży, spotkania kulturowe, eventy afrykańskie, prezentacje,
konwersacje językowe.
Ponadto opłacaliśmy pobyty lecznicze i
rehabilitacyjne naszym podopiecznym i udzielaliśmy pomocy społecznej
podopiecznym i ich rodzinom.
W roku 2023 nasza Fundacja uzyskała dotację
w postaci zbiórki SMS z Caritas Polska na potrzeby jednego z podopiecznych i
spożytkowała uzyskaną dotację na utrzymanie podopiecznego w Polsce i jego
rodziny w Nigerii oraz na opłacenie rehabilitacji i leczenia.
W roku 2023 nasza Fundacja prowadziła zbiórkę
publiczną nr 2023/3131/OR, z której cały dochód został spożytkowany zgodnie z
założeniami i pomyślnie rozliczony.
Realizacja celów statutowych: § 4 pkt. 1-3, 5-6, 10, 13-14 Statutu
Fundacji 1. Wyrównywania szans społecznych,
zawodowych i socjalnych oraz pomoc w leczeniu dla ludzi odróżniających się od ogółu społeczeństwa
(tacy jak: ludzie ze spektrum autyzmu, cudzoziemcy, o innym kolorze skóry, innego wyznania niż
katolickie, niepełnosprawni, upośledzeni fizycznie i umysłowo) i ich rodzin. 2. Ratowania życia i zdrowia ludzi chorych. 3. Niesienia pomocy osobom niepełnosprawnym
i potrzebującym. 5. Ochrony i promocji zdrowia dzieci i
dorosłych. 6. Pomocy społecznej, w tym pomocy osobom z
autyzmem i ich rodzinom, umożliwiającej przezwyciężenie trudnych sytuacji życiowych
i wyrównywanie szans dla tych osób. 10. Realizacji zadań w zakresie rozwijania
zainteresowań dzieci i młodzieży niepełnosprawnych w obszarze edukacji i
nauki. 13. Budowaniu otwartego społeczeństwa
poprzez upowszechnianie wiedzy o krajach i kulturach świata, promocja i
wspieranie dialogu międzykulturowego i międzyreligijnego oraz
przeciwdziałanie uprzedzeniom i dyskryminacji. 14.Wspieraniu rozwoju systemu integracji
społecznej w Polsce w tym integracji uchodźców i imigrantów.
|
||||||||||||||||
2. Opis głównych zdarzeń prawnych w działalności
fundacji o skutkach finansowych |
||||||||||||||||
Umowa o wynajem biura i pracowni fundacji –
1300 zł / miesiąc: od 1.01.2023 do 31.12. 2023 Umowa o wynajem samochodu – 700 zł / 14 dni
w miesiącu: od 1.02.2023 do 31.12.2023
|
||||||||||||||||
3. Informacja o tym, czy fundacja prowadziła
działalność gospodarczą w okresie sprawozdawczym (zaznaczyć odpowiednie pole, w przypadku zaznaczenia odpowiedzi TAK
należy wypełnić rubrykę 5 oraz
część III rubrykę 3) |
NIE |
x |
TAK |
|
||||||||||||
4. Informacja o prowadzonej
działalności gospodarczej według wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS w
okresie sprawozdawczym (należy podać
kody PKD działalności gospodarczej wpisanej do rejestru przedsiębiorców KRS
wraz z ich opisem słownym oraz kody i opis słowny faktycznie prowadzonej
działalności gospodarczej) |
||||||||||||||||
Nie dotyczy |
||||||||||||||||
5. Czy zarząd lub rada fundacji w okresie sprawozdawczym
podejmował uchwały (jeśli tak, to należy dołączyć odpisy wszystkich uchwał
podjętych w okresie objętym sprawozdaniem) |
||||||||||||||||
3.02.2023
Uchwała nr 2/2023 Zarządu Fundacji Człowiek taki jak TY w kwestii zawarcia
umowy w sprawie przekazywania 1,5% podatku dla Fundacji Człowiek taki jak TY 14.04.2023
Uchwala nr 3/2023 Zarządu Fundacji Człowiek taki jak TY w kwestii zawarcia
umowy z Caritas Polska w sprawie przekazania kwoty zebranej podczas zbiórki
SMS „Nigeryjczyk” 20.04.2023
Uchwała nr 4/2023 Zarządu Fundacji Człowiek taki jak TY w sprawie nadania
statusu podopiecznego Fundacji Człowiek taki jak TY 21.04.2023
Uchwała nr 5/2023 Zarządu Fundacji Człowiek taki jak TY w sprawie uchwalenia
wizytówki oferty konwersacji angielskich Fundacji świadczonej w ramach
odpłatnej działalności pożytku publicznego 1.09.2023
Uchwała nr 6/2023 Zarządu Fundacji Człowiek taki jak TY w kwestii zawarcia
umowy z firmą WeNet w sprawie prowadzenia marketingu lokalnego Fundacji
Człowiek taki jak TY 20.10.2023
Uchwała nr 7/2023 Zarządu Fundacji Człowiek taki jak TY w kwestii rozwiązania
umowy z firmą WeNet w sprawie prowadzenia marketingu lokalnego Fundacji
Człowiek taki jak TY 27.10.2023
Uchwała nr 8/2023 Zarządu Fundacji Człowiek taki jak TY w kwestii zawarcia
umowy z Fundacją Dokładam Się w sprawie przekazania sprzętu komputerowego dla
Fundacji Człowiek taki jak TY 17.11.2023
Uchwała nr 9/2023 Zarządu Fundacji człowiek taki jak TY w sprawie nadania
statusu podopiecznego Fundacji Człowiek taki jak TY
29.12.2023 Uchwała nr 1/2023 Rady Fundacji w
zatwierdzenia sprawozdania rocznego Fundacji Człowiek taki jak TY za rok 2021 29.12.2023 Uchwała nr 2/2023 Rady Fundacji w
zatwierdzenia sprawozdania rocznego Fundacji Człowiek taki jak TY za rok 2022 29.12.2023 Uchwała Rady Fundacji 3/2023
Zaopiniowanie uchwał Zarządu w roku 2023 |
||||||||||||||||
III. Informacja o wysokości
uzyskanych przychodów |
||||||||||||||||
1. Łączna kwota uzyskanych przychodów (suma punktów
a-c) |
Kwota (w podziale na formy płatności) |
Inne formy
przychodu |
||||||||||||||
Przelew (dotyczy
wszystkich rodzajów płatności bezgotówkowych) |
Gotówka |
Wartość innych
form przychodu |
||||||||||||||
72582,39 |
0 |
0 |
||||||||||||||
a. Przychody z działalności statutowej |
72582,39 |
0 |
0 |
|||||||||||||
b. Przychody z działalności gospodarczej |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||
c. Pozostałe przychody |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||
2. Informacja o źródłach przychodów |
|
|
|
|||||||||||||
a. Przychody z działalności odpłatnej w ramach
celów statutowych |
3300,00 |
0 |
0 |
|||||||||||||
b. Ze źródeł publicznych ogółem, w tym: |
21037,57 |
0 |
Dotacja z Caritas Polska i Zbiórka Publiczna |
|||||||||||||
- ze środków budżetu państwa |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||
- ze środków budżetu jednostek samorządu
terytorialnego |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||
c. Ze spadków, zapisów |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||
d. Z darowizn |
48244,82 |
0 |
0 |
|||||||||||||
e. Z innych źródeł (wskazać jakich) |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||
3. Jeżeli prowadzono działalność gospodarczą |
||||||||||||||||
a.
Dochód z prowadzonej działalności gospodarczej (tj. przychody z działalności gospodarczej minus koszty działalności
gospodarczej) |
0 |
|||||||||||||||
b. Procentowy stosunek przychodu osiągniętego z
działalności gospodarczej do przychodu osiągniętego z pozostałych źródeł |
0 |
|||||||||||||||
IV. Informacja o poniesionych
kosztach w okresie sprawozdawczym |
||||||||||||||||
Koszty fundacji ogółem |
Kwota (w podziale na formy płatności) |
Inne formy kosztów |
||||||||||||||
Przelew (dotyczy
wszystkich rodzajów płatności bezgotówkowych) |
Gotówka |
Wartość poniesionych kosztów |
||||||||||||||
77076,27 |
0 |
0 |
||||||||||||||
1. Koszty realizacji celów statutowych |
53454,70 |
0 |
0 |
|||||||||||||
2. Koszty administracyjne (czynsze, opłaty pocztowe, telefoniczne itp.) |
23352,57 |
0 |
0 |
|||||||||||||
3. Koszty działalności gospodarczej |
0 |
0 |
0 |
|||||||||||||
4. Pozostałe koszty |
269,00 |
0 |
0 |
|||||||||||||
V. Informacja o zatrudnieniu i
wynagrodzeniu |
||||||||||||||||
1. Liczba osób zatrudnionych w fundacji na
podstawie stosunku pracy (wg
zajmowanego stanowiska) |
0 |
|||||||||||||||
2. Liczba osób zatrudnionych wyłącznie w ramach działalności
gospodarczej |
0 |
|||||||||||||||
3. Łączna kwota wynagrodzeń (brutto) wypłaconych przez fundację w okresie sprawozdawczym
(wraz z pochodnymi od wynagrodzeń) |
0 |
|||||||||||||||
a. Z tytułu umów o pracę (z podziałem na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia,
z wyodrębnieniem całości tych wynagrodzeń osób zatrudnionych wyłącznie
w działalności gospodarczej) |
0 |
|||||||||||||||
b. Z tytułu umów cywilnoprawnych |
0 |
|||||||||||||||
c. Wysokości
rocznego lub przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia wypłaconego łącznie
członkom zarządu i innych organów fundacji oraz osobom kierującym
wyłącznie działalnością gospodarczą (z podziałem
na wynagrodzenia, nagrody, premie i inne świadczenia) |
0 |
|||||||||||||||
VI. Informacja o udzielonych
przez fundację pożyczkach pieniężnych w okresie sprawozdawczym |
||||||||||||||||
1. Fundacja udzielała pożyczek pieniężnych (zaznaczyć odpowiednie pole, w przypadku
zaznaczenia pola TAK należy wypełnić rubryki 2-4) |
NIE |
x |
TAK |
|
||||||||||||
2. Wysokość udzielonych pożyczek pieniężnych |
0 |
|||||||||||||||
3. Wskazanie pożyczkobiorców i warunków przyznania
pożyczek pieniężnych |
0 |
|||||||||||||||
4. Statutowa podstawa udzielenia pożyczek
pieniężnych (należy zacytować odpowiedni przepis statutu) |
0 |
|||||||||||||||
VII. Środki fundacji |
||||||||||||||||
1. Kwoty zgromadzone na rachunkach płatniczych, ze
wskazaniem banku w przypadku rachunku bankowego (należy podać dane na koniec roku sprawozdawczego) |
||||||||||||||||
Kwota ulokowana na rachunku bankowym
fundacji na koniec roku sprawozdawczego: 652,84 zł.
W roku sprawozdawczym fundacja posiadała
rachunek bankowy w banku Nest
Bank PL 10 1870 1045 2078 1071 3278 0001 |
||||||||||||||||
2. Kwoty zgromadzone na rachunkach płatniczych
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej (SKOK) w przypadku rachunku
członka SKOK (należy podać dane na koniec roku sprawozdawczego) |
||||||||||||||||
0
|
||||||||||||||||
3. Wysokość kwot zgromadzonych w gotówce (należy podać dane na koniec roku
sprawozdawczego) |
0
|
|||||||||||||||
4. Wartość nabytych obligacji oraz wielkość
objętych udziałów lub nabytych akcji w spółkach prawa handlowego ze
wskazaniem tych spółek |
5. Dane o nabytych nieruchomościach, ich
przeznaczeniu oraz wysokości kwot wydatkowanych na to nabycie |
6. Nabyte pozostałe środki trwałe |
||||||||||||||
W okresie sprawozdawczym fundacja nie
nabywała obligacji lub akcji w spółkach prawa handlowego. |
W okresie sprawozdawczym fundacja nie
nabywała nieruchomości. |
W okresie sprawozdawczym fundacja nie
nabywała środków trwałych. |
||||||||||||||
7. Dane o wartościach aktywów i zobowiązań fundacji
ujętych we właściwych sprawozdaniach finansowych sporządzanych dla celów
statystycznych na dzień kończący bieżący i poprzedni rok obrotowy |
Aktywa |
Zobowiązania |
||||||||||||||
Na koniec 2022r.: 3100,25
zł Na koniec 2023r:
652,84 zł |
0 |
|||||||||||||||
VIII. Dane
o działalności zleconej fundacji przez podmioty państwowe i samorządowe (usługi, państwowe
zadania zlecone - dotacje i zamówienia publiczne) oraz informacja o wyniku
finansowym tej działalności[1] |
||||||||||||||||
brak
|
||||||||||||||||
IX. Informacja o rozliczeniach fundacji w okresie
sprawozdawczym |
||||||||||||||||
1.
Z tytułu
ciążących zobowiązań podatkowych |
||||||||||||||||
Fundacja nie zatrudniała
żądnych pracowników w roku 2023, nie było więc żadnych zobowiązań podatkowych
związanych z zatrudnieniem osób. Fundacja nie płaciła podatku
PIT-4 ani składek ZUS
|
||||||||||||||||
2.
Informacja w
sprawie składanych deklaracji podatkowych |
||||||||||||||||
Fundacja za rok 2022 złożyła
CIT-8 |
||||||||||||||||
X.
Informacja, czy fundacja jest instytucją obowiązaną w rozumieniu ustawy z
dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu
terroryzmu (Dz.U. z 2022 r. poz.
593, z późn.zm.) – zaznaczyć odpowiednie pole, w przypadku zaznaczenia odpowiedzi TAK
należy wypełnić część XI.
|
NIE |
x |
TAK |
|
||||||||||||
|
||||||||||||||||
XII. Informacja o
przeprowadzanych kontrolach w fundacji |
||||||||||||||||
1. Informacja, czy w fundacji była przeprowadzona
kontrola (zaznaczyć odpowiednie pole, w
przypadku zaznaczenia odpowiedzi TAK należy wypełnić rubrykę 2) |
NIE |
x |
TAK |
|
||||||||||||
2. Wyniki przeprowadzonej kontroli w fundacji (pozytywne
i negatywne wraz ze wskazaniem podmiotu przeprowadzającego kontrolę) |
||||||||||||||||
brak |
||||||||||||||||
Cecylia Buczko, Prezes Zarządu Fundacji
…………………………………………………………………………………………………..
podpisy członków zarządu fundacji*
31
grudnia 2024r., Głogów Małopolski
/miejscowość, data/
*podpisy członków zarządu fundacji zgodnie z
zasadami reprezentacji określonymi w statucie fundacji
Komentarze